Naši otroci nimajo osnovnih življenjskih veščin.
Dekleta so se učila šivati, kuhati, prati, upravljati z denarjem in financami, fantje pa izdelovati in popravljati stvari, uporabljati orodje, vrtalne stroje in žage, delati s kovino in lesom. Sčasoma pa se je spremenil celoten koncept tradicionalne družine, kar je prineslo tako pozitivne kot negativne spremembe.
Takšen ali podoben predmet v sedanji šolski sistem sploh ni vključen. Nekateri menijo, da je razlog za odstranitev v tem, da tak predmet ni primeren za sodobne modele poučevanja in da se šola osredotoča na tradicionalno učenje na podlagi sposobnosti. Po drugi strani pa so tudi starši, ki jih skrbi, da njihovi otroci nimajo osnovnih veščin za preživetje v tem svetu kot odrasli.
Ni sporno, da so slovenščina, angleščina, zgodovina in matematika pomembni predmeti, a namen gospodinjstva je bil, da se otroci učijo tistih vsakdanjih stvari, ki so nujne za normalno funkcioniranje – kuhanje, zdravje, popravilo stvari in osnove finančnega poslovanja. Današnje srednje šole v ZDA ponujajo možnost izbire bolj specializiranih predmetov s tega področja, kot sta živilstvo in prehrana ali zdravje in varnost. Tovrstni predmeti sicer niso popolnoma izginili iz izobraževalnega sistema, vendar se njihova kakovost nenehno zmanjšuje in za njih se odloča vse manj študentov.
Pri nas jih v takšni obliki sploh ni na nobeni stopnji formalnega izobraževanja.
Javno mnenje o tej temi je precej deljeno – nekateri menijo, da je takšen koncept zastarel in popolnoma odveč, drugi pa, da bi marsikaj spremenil v življenju otrok, ki bi se učinkovito naučili prihraniti tako čas kot denar.
Kaj pa vi mislite?