Dobra dela

Ko otroci prevzamejo kontrolo: Kaj se zgodi, ko imajo vlogo pri oblikovanju šole?

Objavil: Nina | 10.05.2023 | Vir: Facebook

Kaj se zgodi, ko otrokom dovolite, da oblikujejo svojo šolo?

Za namige poglejte v Madrid, kjer je nedavno zraslo to

fantastično posestvo, ki so ga vodili učenci.


Učilnice so razporejene okoli notranjega deževnega gozda.

Luknjasta okna, ki izgledajo kot googly oči, ki gledajo iz

grudastih masleno obarvanih sten.

Cik-cakaste strehe in vzpenjajoči se oboki.

Če se ta osupljiva vizija sliši kot nekaj, o čemer so morda

sanjali učenci, je to zato, ker je bilo – in zdaj so te sanje

postale resničnost v ekscentrični, neobičajni obliki madridske

šole Reggio.

Radikalna konstrukcija Reggia, ki jo je zasnoval španski arhitekt

Andrés Jaque, ne le prinaša naravo v notranjost, ampak tudi spodbuja

rastlinsko in živalsko življenje, da kolonizira svoje žive zunanje stene.


Oblečen v izolacijsko mešanico zdrobljene plute ponuja idealen habitat,

tako kot površina drevesa, za glive, žuželke in mikrobno življenje.

Učilnice gledajo na vrtove – nekateri so nedostopni ljudem –, ki so

jih ustvarili ekologi, da bi privabili ptice, metulje, netopirje in čebele.

V notranjosti dvorišča je miniaturni zmerni deževni gozd, ki se dviga

za dve nadstropji do steklene krošnje nad njim. Po njegovih robovih

so razporejeni laboratoriji in delavnice.

Zasnova šole je živo utelešenje radikalne metode Reggio-Emilia,

izobraževalne filozofije, razvite v povojni Italiji. Otroke ne vidi

kot prazne posode, ki jih je treba napolniti z izobraževanjem, temveč

kot aktivne udeležence pri opredeljevanju lastnega kurikuluma.


Arhitekturna okolja lahko v otrocih vzbudijo željo po raziskovanju in raziskovanju

Izkušnje – dotik, poslušanje in odkrivanje iz prve roke – so v

središču učnega procesa. Povezava z zunanjostjo je ključna in fizično

okolje je zamišljeno kot "tretji učitelj", s prostori, ki so

konfigurirani tako, da spodbujajo odprto raziskovanje.

Jaque, ki si je s svojim arhitekturnim studiem Urad za politične

inovacije pridobil sloves po nenavadnih in nagajivih projektih,

je dve leti spraševal študente in učitelje, da bi se domislili

njegovega dizajna. Nazadnje je dejal, da je temeljil na zamisli,

da "lahko arhitekturna okolja v otrocih vzbudijo željo

po raziskovanju in raziskovanju."