Od poniževanja in dvojk v osnovni šoli do desetk na fakulteti
08.06.2022
Vir: Osebni arhiv
Zaradi disleksije mu je bila
napovedana drugačna prihodnost.
Jurij Oblak je fant iz okolice Ljubljane.
Študira na Fakulteti za
kemijo in kemijsko tehnologijo (FKKT)
Dejaven je na številnih področjih:
opazimo ga v vlogi hokejista, pevca v zboru MPP,
animatorja, ministranta v župniji Vič.
Je tudi strasten popotnik in rad ima piknike
na domačem žaru.
Jurij je v pogovoru nasmejan povedal,
da mu je psihologinja v osnovni šoli
napovedala čisto drugačno prihodnost …
Vir: Osebni arhiv
Kakšni ste bili v otroštvu?
Bil sem zelo razigran, pravzaprav podoben vrstnikom,
saj smo bili pri branju in računanju vsi neizkušeni
in počasni. Tako je bilo vse do 3. razreda osnovne šole,
ko sem začel izstopati pri branju.
Vsi so vedno dobivali odlične ocene,
jaz pa sem komaj dobival dvojke in
zaradi tega sem se počutil zelo slabo.
Iz tega občutka sem želel pobegniti, zato
sem pogosto, ko sem bil na vrsti za branje,
odhajal na stranišče, četudi sem se tako branju
izognil le za kratek čas. Učiteljica me je zato
napotila k zdravniku, opravil sem pregled mehurja in oči,
seveda so vsi specialisti ugotovili, da sem popolnoma zdrav.
Kakšne težave ste imeli pri branju?
Vedno me je bilo strah, v moji glavi so
se podile misli: “Kaj, če se bom zmotil?” In seveda
sem se prej ali slej zmotil. Nastopil je sram in potem sem čisto
zamrznil in nisem nikakor zmogel do
konca prebrati besede. Sicer z
družbo nisem imel velikih težav,
a so me nekateri začeli tudi zmerjati, češ, naj se
najprej naučim brati, potem pa bom lahko govoril tudi kaj drugega.
Kako pa je bilo v višjih razredih?
V 5. razredu smo se z družino preselili,
tako sem zamenjal tudi osnovno šolo.
Nova razredničarka je takoj prepoznala,
kaj se dogaja z menoj. Imela je
namreč hčerko s podobnimi težavami.
Usmerila me je na Svetovalni center za otroke,
mladostnike in starše, kjer so mi diagnosticirali
disleksijo. Nato sem dobil odločbo,
torej sem uradno postal otrok s posebnimi potrebami.
Takrat je zame ogromno naredila mama.
Pridobila je veliko literature, ki ni bila tako dostopna,
kot je danes. Skupaj sva presedela veliko ur in brala.
Pomagale so mi tudi študentke specialne in
rehabilitacijske pedagogike.
Z odločbo je bilo malo laže, saj so bili z
mojimi težavami seznanjeni vsi učitelji in
sošolci in so tako drugače gledali name.
Več poudarka je bilo na ustnih ocenah,
ne toliko na pisnih, saj sem se pogosto
motil in pisal nerazumljivo. Bilo mi je lažje,
saj sem končno razumel, da gre
za motnjo in da nisem sam kriv za
svoje težave z branjem in pisanjem.
Kaj pravzaprav je disleksija?
To je motnja branja, pisanja, črkovanja ali
matematičnega izražanja, vendar je vsak
primer disleksije drugačen. Mnogi si predstavljajo,
da pri vseh nas črke
plešejo – to je zelo možno, a pri meni
ni bilo tako. Jaz si v glavi oblikujem podobo
o tem, kaj naj bi pisalo, pa četudi ni čisto tako.
Tako včasih preberem kakšno črko ali besedo več
ali drugače, kot je zapisano. Težave imam
tudi, ko je besedilo daljše. Včasih se trudim, da ulovim
pravo vrstico in ne zaplavam malo više ali niže.
Ravno tako je včasih teže ločiti, kje se beseda
konča in kako točno se napiše, o vejicah sploh ne bom izgubljal
besed … ☺
Šola vam zaradi vseh težav ni
nikoli bila ravno najljubša …
Če pomislim, sem res bolj malo mislil na šolo.
Raje sem igral hokej, se družil z bratoma
in ušpičil kakšno vragolijo. V 7. razredu pa
se je zgodil preobrat, učiteljica za matematiko
me je prijela “na trdo” in ob koncu šolskega leta
zahtevala, da naredim vse naloge, ki jih je
dala v tistem šolskem letu. Najbrž sem
akrat dobil ogromno delovnih navad,
saj sem veliko časa sedel ter pisal stare
in sprotne naloge.
Kam ste se vpisali na srednjo šolo?
Po vsem tem pisanju domačih nalog sem v
9. razredu videl, da nimam toliko težav s šolo,
če si le vzamem čas in se kaj naučim. Vendar so mi psihologinja
in drugi v šolskem sistemu govorili, da nisem
sposoben za štiriletno šolo in naj raje izberem
katero od poklicnih šol. Takrat sem čutil veliko poniževanja,
vsi so mi le govorili, česa nisem sposoben.
Vsemu temu navkljub sem se vpisal na biotehniško
gimnazijo v Ljubljani. Čeprav sem bil takrat
član slovenske hokejske reprezentance in tudi
širše dejaven, v šoli nisem imel večjih težav.
Še najtežja mi je bila angleščina, ki je zame
še trd oreh. Ponagajala mi je tudi v zadnjem
letniku gimnazije, saj sem zato
moral na drugi rok mature.
Danes ste zelo uspešen študent FKKT, torej
nimate težav, ki so jih predvidevali v osnovni šoli.
Na fakulteti se je v meni prebudilo drugačno
zanimanje. Kemija me navdušuje, zato
se k učenju lažje spravim. Sem pa vseeno
prenehal s profesionalnim
športom. Tako lahko več časa posvetim študiju.
Sem izredno slušni tip – včasih se mi zdi,
da bi lahko popolnoma obnovil predavanja,
z istim narečjem in tonom. Imam tudi nekakšno
svojo strategijo učenja, veliko pišem z roko,
včasih si kakšno stvar zapišem večkrat, zraven si
to ponavljam, velikokrat tudi na glas.
Kaj je v vaše življenje prinesla disleksija?
Prinesla je veliko odkrivanja, kdo pravzaprav sem,
kako delujejo moji možgani, in prilagajanja izobraževalnemu
sistemu, ki zame ni idealen. Zaradi
disleksije sem najbrž imel tudi veliko več stika
z različnimi ljudmi, predvsem z mamo, pa tudi
z drugimi v šoli, ki so mi pomagali. Danes
zaradi lastne izkušnje hitreje vidim človeka
v stiski in do njega lažje pristopim.
Sicer pa še danes ne berem prav rad. Realno gledano
sem v življenju prebral pet knjig, dve od teh
sta bili maturitetni. Ker mi branje vzame veliko časa,
sem se pač sprijaznil, da 100 strani besedila
zame preprosto predstavlja večji projekt
in to ni nič sramotnega.
Vir: Aleteia
Moja punca je mojega psa pustila v zavetišču, ko sem bil v službi - ko sem šel ponj, ga ni bilo več
Nekaj se zgodi potem, ko Boga vključiš v svoje življenje!
Razlog, zakaj vas vaš otrok pred spanjem prosi »malo vode«
Ana je ljubici svojega moža odprla vrata hiše, ji pustila otroka ter se odselila