Zanimivo

Nove raziskave kažejo: To je razlog, zakaj vozniki BMW vozijo kot idioti

Objavil: pokukajsi | 16.11.2020

Prejšnje raziskave so pokazale, da vozniki z dragimi avtomobili pogosteje kršijo prometna pravila. Za razlago pojava je bilo predlagano, da lahko bogastvo povzroči drugačno razmišljanje glede na status in hkrati neetično vedenje.

 


 

Zdaj pa so raziskovalci na univerzi v Helsinkih na Finskem videli drugačen vzorec, ki nima nič skupnega z denarjem, ampak z osebnostjo.

˝Te osebnostne lastnosti pojasnjujejo željo po lastništvu statusnih izdelkov, iste osebnostne lastnosti pa tudi, zakaj pogosteje kot drugi kršijo prometna pravila,˝ pravi Jan-Erik Lönnqvist, profesor socialne psihologije na univerzi.

Nove raziskave kažejo, da so vozniki, ki izberejo statusne avtomobile, kot so BMW, Audi in Mercedes, pogosto sebični moški.

Samocentrirani moški so v večji meri lastniki statusnih avtomobilov.

Raziskovalci so se odločili preučiti vozne in potrošniške navade 1892 lastnikov avtomobilov.

Nato so bili odgovori analizirani po petfaktorskem modelu, ki meri osebnostne lastnosti, kot so odprtost, čustvena stabilnost in prijaznost.

Odgovor, ki so ga raziskovalci prejeli, je bil nedvoumen: samoživi moški, ki so borbeni, neuklonljivi, nesimpatični in nenaklonjeni, so v večji meri lastniki avtomobilov, kot so Audi, BMW in Mercedes.

 

Fotografija je simbolična

 


 

Hkrati Lönnqvist poudarja, da je denar predpogoj za lastništvo statusnih izdelkov.

˝Toda vseeno smo lahko videli, da so tisti, ki so bili bolj neprijazni do svoje osebnosti, bolj privlačni za statusne avtomobile.

Obstajajo ljudje, ki pogosto mislijo, da so boljši od drugih in želijo, da je to vidno zunanjemu svetu.˝

Rezultati raziskovalcev kažejo, da obstaja tudi še en tip osebnosti, ki ga privlačijo dražji avtomobili: pravi.

Verjetno to povezavo razlaga njihovo kakovostno razmišljanje, da cenijo visoko kakovost.

 


 

˝Vse znamke avtomobilov imajo določeno podobo in z vožnjo z zanesljivim avtomobilom tudi zunanjemu svetu sporočajo, da so zanesljivi,˝ pravi Lönnqvist.

Tako moški kot ženske so ugotovili povezavo med ustreznimi osebnostnimi tipi in zanimanjem za dražje avtomobile.

Vendar pa raziskovalci niso našli povezave med samostojnimi osebnostnimi lastnostmi in statusnimi avtomobili med ženskami - ampak le med moškimi.

Razlaga za to je lahko, da avtomobili preprosto nimajo enakega pomena kot oznaka statusnega stanja za ženske, pravijo raziskovalci.

Fotogalerija