Uporabno

Psihologi: Vrtec ne da otrokom znanja, ampak čustveno samozavest

Objavil: pokukajsi | 24.02.2020

V zadnjih letih velja, da otrok, ki je v vrtcu zaključil pripravljalno skupino mora znati brati in šteti vsaj do 10.

 


 

Če ne zna črkovati črk in številk, recitirati vsaj nekaj pesmi, peti pesmice in postavljati vprašanja v angleščini, velja za manj pametnega od drugih otrok.

Vrtci so tam, kjer je treba malčka čustveno in psihološko pripraviti na svojo novo vlogo bodočega učenca - tako mislijo številni otroški psihologi.

Tam mora otrok pridobiti zanimanje za učenje in občutek za respekt, kar pa dandanes itak več noben ne zna. 

Državne vzgojne zahteve za predšolsko vzgojo ne predvidevajo, da se otrok uči pisati in brati.

Zna pisati elemente črk, se naučiti orientirati v zvezku s širokimi in ozkimi črtami, se osredotočiti in skrbeti zase in okolje, raziskovati okolje, ki ga obdaja, risati.

Vendar pa vse te zahteve staršem včasih ne zadostujejo.

 

Fotografija je simbolična

 

 

Otroška radovednost in zanimanje sta njihova bistvena motiva, skozi katera si prizadevajo za raziskovanje in spoznavanje sveta.

Ko učenje istih črk in številk narekujejo ti motivi - je učenje zabavno in veliko lažje.

Vztrajanje in želja staršev, da bi bil otrok boljši od drugih, dejansko ovira proces učenja pri majhnih otrocih.

Ponavljanje gradiva včasih otroka moti in ne zanima/interesira.

To ve že iz vrtca in izkazuje intelektualno pasivnost.

Pogosto ti otroci nimajo trdne navade razmišljanja in razmišljanja o neki nalogi, če ta ni predstavljena v obliki igre in zabave.

Otroci, ki gredo »pripravljeni« v prvi razred, imajo pogosto samozavest, da znajo dovolj in ne vložijo toliko truda v učenje kot ostali.

To se zdi sodobnemu otroku izjemno stresno, na prvem večjem izpitu njegovega življenja- šola.

Fotogalerija