Zanimivo

Lažen nasmeh na delovnem mestu, vas lahko pahne celo v alkoholizem!

12.12.2019

Tudi vi delate v službi s strankami?

 

 

Potem skoraj zagotovo veste, kaj pomeni lažen nasmeh na delovnem mestu, kajne?

Mnogi šefi namreč zahtevajo, da se njihovi zaposleni neprestano smejijo na delovnem mestu.

To velja za vse, še posebej za tiste, ki dnevno sprejmete več strank.

Študija, objavljena v strokovnem časopisu Journal of Occupational Health Psychology, je razkrila, da so tisti, ki se morajo ves dan smehljati oz. igrati nasmeh, bolj nagnjeni k temu, da po službenem času posežejo po alkoholu.

To velja tako za tiste, ki delajo v strežbi, kot tiste, ki prodajajo na primer nakit ali oblačila.

 
Nagrada za pretvarjanje je v zdravstvu precej večja.

Slika je simbolična

 


 

Raziskava univerze Penn State o pivskih navadah je bila opravljena na 1592 Američanih – pretežno medicinskih sestrah, učiteljih in drugih socialnih delavcih – ki se morajo med delavnikom umetno smejati in jih je primerjala s pivskimi navadami ljudi s poklici, ki ne zahtevajo neposredne interakcije s strankami in nasmeh ni obvezen del delovne uniforme.

Kot kažejo rezultati, prvi po službi večkrat posežejo po alkoholu.

To je posledica dejstva, da igranje sreče in lažni nasmeh povzročata čustveno izčrpanost, saj se morajo ti zaposleni pogosto ugrizniti v jezik in zadržati ne le svoje mnenje, pač pa tudi čustva pred pogosto napornimi in nesramnimi strankami.

Strokovnjaki so istočasno prišli do ugotovitve, da bolj kot je v službi treba brzdati oz. nadzorovati negativna čustva, manj so se te osebe sposobne kontrolirati količino vnosa alkohola.

Odstopajo impulzivni ljudje s poklici, kot je natakar, ki so bolj nagnjeni k nenadzorovanemu pitju kot tisti, ki delajo v zdravstvu.

 
Je vaš nasmeh na delovnem mestu zaigran?

Slika je simbolična

 


 

Medicinske sestre si običajno nadenejo masko zaradi očitnih razlogov – pomiritev pacienta oz. svojcev ali ustvarjanja globlje vezi s človekom – kar je svojevrstna nagrada za igranje.

Medtem ko tisti, ki se morajo pretvarjati pred strankami, ki jih potem ne vidijo nikoli več, za to niso nagrajeni.

To je na dolgi rok lahko precej bolj čustveno izčrpavajoče in jih dela bolj dovzetne za alkohol.

Prav tako je delo v strežbi običajno prva služba, nekakšna odskočna deska v svet dela in v njej delajo pretežno mlajši ljudje, ki še nimajo toliko samokontrole, kot na primer ljudje, ki delajo v zdravstvu in sociali.

Kadar je čustven napor povezan s finančno nagrado oz. nagrado v obliki nadgradnje odnosa, posledic pretvarjanja praktično ni zaznati.